بایت لرن

آموزشهای برنامه نویسی ، امنیت و شبکه ،ترفند های کم یاب ، سورس کد ، طراحی وب ، اپلیکشن ، انجام پروژه های دانشجویی رایگان

بررسی زبان برنامه نویسی GO

go

بررسی زبان برنامه نویسی GO

یکی از زبان های برنامه نویسی که جدیدا کاربر های زیادی رو توی دنیا به خودش جذب کرده زبان برنامه نویسی GO هست .

زبان برنامه نویسی GO چیست ؟
 این زبان برنامه نویس یتوسط شرکت گوگل عرضه و ارائه شده ، و به صورت اوپن سورس منتشر شده تا برنامه نویس ها بتونن اون رو توسعه بدن ، با استفاده از زبان برنامه نویسی GO  میشه هر نوع نرمافزاری رو پیاده سازی کرد .

برای مطالعه کامل مقاله در ادامه مطلب با بایت لرن همراه باشید...

چرا زبان برنامه نویسی GO   محبوب است ؟

اگه تاریخ برنامه نویسی رو مورد بررسی قرار بدیم متوجه میشیم زبان های برنامه نویسی که توسط یک برنامه نویس طراحی شدن خیلی خیلی کاربردی تر و محبوب تر از بان های هستند که توسط محققان رایانه ها و با نگرش ایده آل گرا به وجود اومدن ، نکته ای که باید بهتون بگم  زبان برنامه نویسی GO  جزو سریع ترین زبان های برنامه نویسی دنیا هست و با یک شیب تند به سمت سریع تر شدن توی نسخه های اتی در حرکت هست .


ویژگی های زبان برنامه نویسی GO

سادگی و سهولت استفاده دو ویژگی بارز و متمایز زبان برنامه نویسی GO هستند . زبان برنامه نویسی GO از نظر ساختاری طراحی ساده ای دارد و یادگیری این زبان خیلی روان صورت میگیره .


مزیت های زبان برنامه نویسی GO

مزیت این زبان برنامه نویسی زیاد هست در اینجا چند مورد از اون ها رو بیان میکنیم :
1 برقرار ارتباط و سطح دسترسی بیشتر با سخت افزار
2 افزایش سرعت در نوشتن و اجرای برنامه ها
3  نوشتن برنامه ها با کیفیت بهتر
4 امنیت نوع ها و امنیت حافظه و پشتیبانی برای همروند


چه شرکت های از زبان برنامه نویسی GO  استفاده میکنند ؟

شرکت های گوگل ، یوتوب ، توئیتر ، دارپ باکس و موزیلا بعضی از این شرکت ها از زبان GO  در جای استفاده کرده اند که فقط زبان سی و سی پلاس پلاس توان سرویس دهی اون قسمت رو داشته ، بعضی دیگه از این شرکت ها هم زبان برنامه نویسی GO رو به جای زبان های سطح بالا تری مثل پی اچ پی ، روبی و پایتون به کار بردن  . زبان برنامه نویسی GO  یک زبان مدرن و همه منظوره هست ، این زبان برنامه نویسی زبانی هست که برای نیاز های امروز برنامه نویسان طراحی شده ، تمامی سعی طراحان بر این بوده که بتونن تناسبی بین قدرت ، سرعت و سادگی ایجاد کنند . ایده های که توی اون به کار رفته با دقت و وسواس زیادی انتخاب و پیاده سازی شده طبق گفته تیم توسعه بر سر بعضی از قابلیت های زبان تا یک سال بحث و تبادل نظر صورت گرفته . یکی از توسعه دهنده ها عنوان کرده که ایده اولیه اون ها ساخت یک زبان سیستمی بوده که بتونه به جایگاه مناسبی برای سی پلاس پلاس باشه در روز های اول حتی سایت پروژه هم GO رو به عنوان زبانی برای برنامه نویسی سیستم معرفی میکرد اما با گذشت زمان متوجه شدند که تاکید اون ها بر سادگی باعث شده نظر برنامه نویسان زبان های سطح بالا تر مثل پایتون یا روبی هم به اون جلب بشه . درواقع میشه گفت که GO با ظرافت فراوان
، قدرت و سرعت زبانی مثل سی رو با سهولت و سادگی زبانی مثل پایتون ترکیب کرده به همین دلیل هست که قادر طیف بسیار وسیعی از برنامه ها رو پوشش بده از برنامه های سیستمی گرفته تا برنامه های ساده چند خطی .



با تشکر از شما دوستان  میتونید با عضویت در کانال تلگرامی ما  از مطالب جدید بهره ببرید . آدرس کانال در زیر :

@bytelearn


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
تمامی حقوق مطالب این سایت متعلق به گردانندگان آن است

Valid HTML 4.01!