بایت لرن

آموزشهای برنامه نویسی ، امنیت و شبکه ،ترفند های کم یاب ، سورس کد ، طراحی وب ، اپلیکشن ، انجام پروژه های دانشجویی رایگان

معرفی بهترین پایگاه داده ها

database

دو نوع پایگاه داده داریم پایگاه داده های SQL یا رابطه ای و پایگاه داده های NOSQL یا غیررابطه ای. در این مقاله خصوصیات مختصری ازبهترین پایگاه داده ها  رو در سال ۲۰۱۸ بررسی می کنیم که هرکدوم که برای کارتون مناسب تره و بیشتر نیاز های کاری تون رو رفع میکنه رو انتخاب کنید.

پس در ادامه مطلب با بایت لرن  همراه باشید ...

SQL، مثل: Oracle، MySQL، Microsoft SQL Server، PostgreSQL
NoSQL، مثل: MongoDB، Redis، Casandra

بهترین و محبوب ترین پایگاه داده ها در در میان برنامه نویسان در سال ۲۰۱۸ :

Oracle
MySQL
Microsoft SQL Server
PostgreSQL
MongoDB
Microsoft Access
Cassandra
Elasticsearch

Oracle

1- پایگاه داده Oracle

پایگاه داده اوراکل در صدر لیست بهترین پایگاه داده ها  قرار داره که این به دلیل استفاده ی بسیار آسان و ویژگی های جدید شگفت آورش مثل پشتیبانی از SQL و اسامی طولانی و بهبود تگ های لیست و … می باشد. این پایگاه داده به وسیله ی شرکت اتحادیه نرم افزار های رابطه ای یاRSI  با زبان های C وsql در سال ۱۹۷۹  توسعه داده شده است. نسخه ی دوم این پایگاه داده روی سیستم PDP11 و تحت سیستم عامل RSX11 کارمیکرد که بعد از یک سال روی سیستم DECVAX منتقل شد. نسخه سوم این پایگاه داده که ارائه شد باعث تغییراتی در SQL و بهبود سیستم شد. این روند ادامه داشت که در نسخه ششم اوراکل روی انواع سیستم عامل ها اجرا میشد نسخه هفتم تغییرات زیادی در حوزه ی افزایش کاربری حافظه ،CPU وi/o به وجود آورد. در نسخه ی ۸ اوراکل امکان پیاده سازی اشیاء و ابزار های جدید مدیریت اضافه شده بود. نسخه نهم آن رابط کاربری ساده تر و قابلیت ادغام با java رو داشت و در نهایت دهم تحولی عظیم در پایگاه داده ها ایجاد کرد.

همچنین معرفی فریموری بهترین فریمورک های PHP را در بایت لرین بخوانید

MySQL

2- پایگاه داده MySQL

شرکت‌ها می‌توانند با استفاده از سرورهای عمومی رایگان شروع به کار کرده و بعدا آن را به نسخه تجاری ارتقاء دهند. روی لینوکس، ویندوز، OSX و FreeBSD و Solaris اجرا می‌شود. دارای رابط کاربری گرافیکی بصری برای طراحی جداول پایگاه داده می‌باشد. با توجه به open-source بودنش، یک بانک بزرگ از آموزش‌ها و اطلاعات دارد که در دسترس شما قرار می‌گیرد تا مسائل را شروع کرده و حل کنید. از پارتیشن‌بندی و رونوشت پشتیبانی می‌کند، همچنین برای Xpath و ذخیره‌سازی پروسیجرها، triggerها و viewها می‌باشد.

Microsoft SQL Server

3- پایگاه داده Microsoft SQL Server

این پایگاه داده یک بانک اطلاعاتی از نوع Data base رابطه ایه که به وسیله ی Microsoft توسعه داده شده و کاراصلی اون ذخیره و بازیابی اطلاعات براساس درخواست نرم افزار های دیگه هست. این پایگاه داده دارای  نسخه های متفاوت و متناسب با محیط های کار مختلفه از نرم افزار های کوچک که اطلاعات ماشین لوکال ذخیره میشه تاهزاران کاربر و سیستم که نیاز به دستیابی به اطلاعات به وسیله ی شبکه در یک زمان را دارند، می باشد.

PostgreSQL

4- پایگاه داده PostgreSQL

این پایگاه داده هم جزء بهترین پایگاه داده ها ست postgre یک پایگاه داده ی اوپن سورس و رابطه ایه و روی سیستم های Linux، unix ،ALX اجرا میشه و اکثر دیتاتایپ ها رو ساپورت میکنه و با پایتون و جاوا و سی پلاس پلاس میشه در اون برنامه نویسی کرد.

هچنین معرفی برترین فریمورک های جاوااسکریپت را در بایت لرن بخوایند

MongoDB

5- پایگاه داده MongoDB

پایگاه داده Mongo DB یک پایگاه داده قدرتمند، انعطاف‌پذیر و مقیاس پذیره. این پایگاه داده توانایی out scale کردن و بسیاری از ویژگی‌های دیتابیس‌های رابطه‌ای مثل index گذاری و دامنه‌های پرس‌وجو رو داره.

پایگاه داده Mongo DB به‌جای اینکه داده‌ها رو در جدول ذخیره کنه مثل پایگاه داده‌های رابطه‌ای داده‌ها رو با ساختار JSON و بدون Schema خاصی ذخیره میکنه.این پایگاه داده یک مدل داده‌ای که موردپسند توسعه‌دهنده قرارمی گیره و دارای پیکربندی administrator پسند و API مای زبان عمومی و با درایورها و شل پایگاه داده هست.
درواقع پایگاه داده Mongo DB سعی میکنه که راه رو به‌سوی برنامه‌نویسی بدون دغدغه از مشکل ذخیره‌سازی تغییر بده.
پایگاه داده Mongo DB یک پایگاه داده open source مثل My SQL هست ولی عمر زیادی نداره و مهم‌ترین ویژگی اینکه محدودیت‌های بقیه پایگاه داده‌ها رو نداره. این پایگاه داده سندگرایه و اجازه میده که مدل داده‌های برنامه، بیشتر به شکل طبیعی شون نزدیک باشه به دلیل اینکه داده‌ها می تونند در سلسله مراتبی پیچیده قراربگیرند و قابلیت اجرای درخواست و شماره بندی رو از دست نمیده.

Microsoft Access

6- پایگاه داده Microsoft Access

برای پایگاه داده‌های رابطه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد. مانند Microsoft SQL Server، به ویندوز محدود می‌شود. ایده‌آل برای شروع با تحلیل ترافیک است، اما عملکرد آن برای پروژه‌های با مقیاس بزرگ طراحی نشده است. زبان‌های برنامه‌نویسی محدود شده به C، #C، ++C، Java، VBA و Visual Rudimental.NET را قدرتمند می‌سازد.

Cassandra

7- پایگاه داده Cassandra

پایگاه داده NoSQL با دسترسی‌پذیری بالا است. برای ذخیره‌سازی مجموعه داده‌های بسیار بزرگ با رابط کاربری سازنده می‌باشد. در بانکداری، امور مالی و ثبت محبوب است، به علاوه توسط فیس‌بوک و توییتر هم استفاده می‌شود. ویندوز، لینوکس و OSX، همچنین زبان‌های متعدد دیگری را قدرتمند می‌سازد. در هنگام استفاده با Hadoop، Map/reduce امکان‌پذیر است.

Elasticsearch

8- پایگاه داده Elasticsearch

Elasticsearch یک موتور جستجوی open-source، به طور گسترده قابل توزیع، به راحتی قابل مقیاس می‌باشد. با استفاده از یک API گسترده و دقیق قابل دسترس است. می‌تواند جستجوهای بسیار سریع که از برنامه‌های یابنده اطلاعات شما پشتیبانی می‌کند را انجام دهد.

در Elasticsearch این عملیات ظریف و اغلب متمرکز به طور خودکار و غیر قابل مشاهده رخ می‌دهند:

تقسیم‌بندی اسناد در میان ترتیبی از مقیاس‌ها (shard) یا نگهدارنده‌های متمایز.
در یک کلاستر(cluster) چند گره‌ای،‌اسناد برای shardهایی که در میان تمام گره‌ها قرار دارند، توزیع می‌شوند.
تعادل‌سازی بین Shardهای تمام گره‌ها در یک کلاستر تا ایندکس کردن و لود جستجوها به طور مساوی مدیریت شوند.
تکرار و تکثیر هر shard  برای ارائه افزونگی داده و failover
درخواست مسیریابی از هر گره در کلاستر برای گره‌های خاص حاوی داده‌های خاص مورد نیاز شما
افزودن و ادغام گره‌های جدید مانند وقتی که می خواهید اندازه کلاستر را افزایش دهید.
توزیع مجدد Shardها برای بازیابی خودکار گره‌هایی که از دست رفته‌اند.

همچنین معرفی برترین فریمورک های css را در بایت لرن بخوایند


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
تمامی حقوق مطالب این سایت متعلق به گردانندگان آن است

Valid HTML 4.01!