بایت لرن

آموزشهای برنامه نویسی ، امنیت و شبکه ،ترفند های کم یاب ، سورس کد ، طراحی وب ، اپلیکشن ، انجام پروژه های دانشجویی رایگان

پنج تصور اشتباه برنامه نویسی که تازه واردان به آن معتقدند

programmer

برنامه نویسی به عنوان یک حرفه دارای طرفداران بسیاری است. برنامه نویسی با ترکیب شدن با باورهای غلط تا حدودی محبوبیت خود را از دست داده است.

وقتی تازه وارد دنیای کامپوترها شده باشید، در عین کنجکاوی برای کشف ناشناخته های این عرصه به دلیل اشراف نداشتن به مسائل موجود در این فضا همواره کمی ترس و دلهره دارید. بعد از آشنایی نسبی با برنامه نویسی به دلیل آشنا بودن  با برخی کلمات کلیدی بنیادی، نحوه و کارکرد کدها، ترس شما به حداقل خواهد رسید چون اطمینان دارید به صورت رسمی اصول و پایه های برنامه نویسی را آموخته اید. برخی باورهای غلط درباره برنامه نویسی وجود دارد که با ماهیت برنامه نویسی تلفیق شده است.

در این مقاله ما به بررسی سرمایه گذاری ها، باورهای غلط رایج درباره ی توسعه دهندگان و ... می پردازیم. این متن همچنین می تواند برای تصمیم گیری درباره این که برنامه نویسی و فعالیت در این حوزه همان چیزی است که منتظرش بودید یا نه، کمکتان کند!

علت جذاب نبودن برنامه نویسی در ابتدای کار

برنامه نویسی در ابتدا و زمانی که تازه وارد هستید، ممکن است سخت تر از چیزی که هست به نظر برسد. اگرچه شما در این فضا تازه کارید اما ممکن است بعد از آشنایی با اصول پایه ای برنامه نویسی این کار برای شما حوصله سر بر و تکراری به نظر برسد و چون به تازگی با آن آشنا شده اید، شاید جذابیتی را که انتظار دارید برایتان فراهم نکند.

به خاطر سپردن نحوه و اصول کدنویسی 

مطابق نظر روان شناسان اگر فرآیند برنامه نویسی را بدون هیچگونه راهنمایی خارجی انجام دهید، همه چیز را به خاطر خواهید سپرد و می توانید به یک برنامه نویس معتبر و حرفه ای تبدیل شوید که توانایی ایجاد هر چیزی را از یک پیش نویس دارد. اما در واقعیت نیازی نیست که نگران به خاطر سپردن و به یادآوردن نحوه و اصول کار برنامه نویسی باشید؛ چون فرایند کار را با تکرار مکرر کدنویسی های مشابه قبل از این که بتوانید چارت برنامه نویسی خود را بسازید یاد خواهید گرفت.

به دانش بالای ریاضی احتیاج دارید!

گروهی از افراد معتقدند که ریاضی و برنامه نویسی ارتباط تنگاتنگی با هم دارند. به ویژه از زمانی که در ظاهر هم تا حدودی به هم شبیه شدند؛ اما در حقیقت پاسخ مناسب این است که برنامه نویسی و ریاضی گاهاً با هم در ارتباط اند اما نه همیشه؛ چون به عنوان یک برنامه نویس شما بیشتر زمان خود را صرف کدنویسی می کنید نه حل کردن معادلات ریاضی و دانش ریاضیاتی شما مستقیماً به توانایی های برنامه نویسی شما مربوط نمی شود.
 اگر چه عدم ارتباط ریاضی و برنامه نویسی درست است اما همچنان نباید تأثیر اصول جبر که از اصول اولیه و پایه ای در ریاضی است را نادیده گرفت. برای رفع مشکل عدم تسلط کافی بر مباحث ریاضی می توانید متصل شونده هایی را در کد هایتان اعمال کنید که امکان حل مسائل ریاضیاتی و الگوریتمی را برای شما فراهم می کنند.

آیا تمام زبان های برنامه نویسی مشابه یکدیگر هستند؟

در هنگام تصمیم گیری برای انتخاب یک زبان برنامه نویسی برای یادگیری ممکن است فکر کنید که به دلیل تشابه زبان های یادگیری، یادگیری یک زبان عامل اشراف بر سایر زبان های برنامه نویسی است در حالی که این امر یک تصور اشتباه است. در سطح بنیادی، رویه ی زبان های برنامه نویسی دارای اصول مشابهی است اما در مجموع زبان های مختلف با هم بسیار متفاوت هستند. زبان هایی مانند java script با زبان هایی مانند python و ruby بسیار متفاوت هستند.
با وجود سردرگمی های بسیار در خصوص یادگیری زبان برنامه نویسی، برنامه نویسان با معرفی بهترین زبان برای یادگیری کار را راحت کرده اند و به اعتقاد آن ها اگر به سراغ یادگیری زبان دیگری غیر از این زبان بروید وقت خود را تلف کرده اید. دو زبان python و java script  زبان های شناخته شده برای یادگیری هستند؛ یادگیری این زبان ها برای تازه کاران راحت تر بوده و عموماً برای شروع یادگیری به آن ها پیشنهاد می شود.
البته تأکید بر یادگیری بهترین زبان تا حدودی بیهوده است چون به هر ترتیب یادگیری زبان های مختلف برنامه نویسی یادگیری سایر زبان ها را راحت تر می کند.

کدنویسی و خلاقیت در ارتباط تنگانتگی هستند.

کد نویسی به اندازه ی نوشتن و نقاشی کردن فعالیتی خلاقانه است. این کار بر اساس اصول مرسوم انجام می شود و تماماً به این بستگی دارد که شما برنامه نویسی را چگونه انجام می دهید. برای مثال: در نوشتن مقالات و گزارشات هم خلاقیت کاربرد دارد و ناشی از استفاده از خلاقیت توسط نویسنده در نوشته های کوتاه و اشعار بوده است. در برنامه نویسی هم این امر صادق است. برای مثال در به کار بردن برخی مسائل اضافه در کدها به تفکر انتقادی و خلاقانه نیاز دارید.
برخی از برنامه نویسان خلاقیت خود را گسترش می دهند و با استفاده از ابزار و کد ie به فعالیت می پردازند. کاربرد خلاقیت در برنامه نویسی تماماً به منحصر به فرد بودن توانایی و بی نقص بودن تصورات و ایده های برنامه نویس بستگی دارد.

برای برنامه نویس بودن باید در دانش کامپیوتر سرآمد باشید.

اگر در یک رویداد و نمایشگاه برای لپ تاپ شما مشکلی پیش بیاید، قطعاً برای برطرف کردن مشکل به سراغ یک برنامه نویس نمی روید!

فناوری اطلاعات و برنامه نویسی در دو حیطه ی جدا فعالیت می کنند و به هم ارتباطی ندارند. یک فرد می تواند اطلاعات زیادی درباره ی نحوه کارکرد ویندوزها، امور مربوط به سرعت لپ تاپ ها و ... داشته اما کوچک ترین اطلاعاتی درباره چگونگی نوشتن حتی یک خط کد در اختیار نداشته باشد.

تمام افسانه هایی که درباره ی برنامه نویسی به آن معتقدید مثل یک لایه ی درونی بازدارنده عمل می کند و شما را از یادگیری مهارت های جدید باز می دارد و با جلوگیری از بروز توانایی هایتان موجب کاهش قابلیت هایتان می شود. هرچه زودتر دست از این باورهای غلط بردارید و شروع به یادگیری آن چه برایتان مناسب است بکنید چون این تغییرات موفقیتتان را با ارزش تر می کند.

بدون شک شما می توانید یک برنامه نویس فوق العاده باشید فقط کافی است آغاز کنید.

همچنین معرفی فریمورک های css را در بایت لرن بخوانید


نظرات (۱)

هم میهن
۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝
۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

هم میهن ارجمند! درود فراوان!
با هدف توانمند سازی فرهنگ ملی و پاسداری از یکپارچگی ایران کهن
"وب بر شاخسار سخن "
هر ماه دو یادداشت ملی – میهنی را به هموطنان عزیز پیشکش می کند.
خواهشمنداست ضمن مطالعه، آن را به ده نفر از هم میهنان ارسال نمایید.

آدرس ها:

http://payam-ghanoun.ir/
http://payam-chanoun.blogfa.com/

[گل]

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝
۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
تمامی حقوق مطالب این سایت متعلق به گردانندگان آن است

Valid HTML 4.01!