بایت لرن

آموزشهای برنامه نویسی ، امنیت و شبکه ،ترفند های کم یاب ، سورس کد ، طراحی وب ، اپلیکشن ، انجام پروژه های دانشجویی رایگان

معرفی بهترین فریمورک های PHP

php

فریم‌ورک‌های زیادی برای PHP وجود دارند که سرعت توسعه نرم‌افزار را برای برنامه‌نویس‌ها افزایش می‌دهند.

بهترین فریم ورک هایPHP  در سال ۲۰۱۷ را می‌شناسید؟ اگر به دنبال جواب این سوال هستید باید به شما بگوییم که «بستگی دارد!» به اینکه منظور شما از بهترین فریم ورک چیست؟ معروف‌ترین فریم ورک در آمریکا، لاراول، و در شوروی سابق و آسیا، Yii است. اگر درباره بهترین فریم ورک از نظر بالاترین سطح پشتیبانی صحبت می‌کنیم، بدون شک سیمفونی بهترین است و اگر از نظر امکانات و کارایی به دنبال بهترین فریم ورک PHP باشیم، Yii از حد انتظار ما هم پایش را فراتر گذاشته است.

فریمورک Laravel

Laravel

لاراول (Laravel) یک فریم ورک php مبتنی بر معماری MVC است که تیلور اوتول (Taylor Otwell) آن را ایجاد و توسعه بخشید. این فریم ورک، بسیار قدرتمند، کدباز و رایگان است.

لاراول امکان توسعه برنامه های تحت وب را آسان و سریع کرده است و با کدنویسی زیبا و خلاقانه ای که دارد بسیار انعطاف پذیر است. در این فریم ورک می توان عملکرد بسیاری از بخش ها را بدون نیاز به تغییر در کدهای اصلی تغییر داد.

هنگام ایجاد یک اپلیکیشن برای کدهای تکراری برنامه نویسی، راه حل و short code های مناسب ارائه می دهد.

Laravel نقاط قوتی که در دیگر فریم ورک های php وجود دارد را بکار برده است تا باعث ایجاد لذت هرچه بیشتر کدنویسی و انعطاف پذیری شود. به طور مثال این فریم ورک از بسیاری از کتابخانه های فریم ورک سیمفونی نیز بهره می برد.

همچنین معرفی برترین فریمورک های جاوااسکریپت را در بایت لرن بخوانید

فریمورک Phalcon

Phalcon

 

فالکون یکی از فریم ورک های محبوب پی اچ پی است که بر پایه معماری MVC و توسط Andres Gutierrez و همکارانش توسعه داده شده است. در واقع این فریم ورک متن باز ترکیبی از زبان C و PHP است، که به گفته سازندگان آن سریعترین فریم ورک PHP است.

سرعت بسیار بالایی در پردازش درخواست ها دارد که با توجه به اینکه یک افزونه زبان C است، دور از انتظار نیست، چون همانطور که می دانید زبان سی، یک زبان نزدیک به سخت افزار می باشد و طبیعتا سرعت بسیار بالاتری دارد و همچنین جالب است بدانید ضمن سرعت بیشتر استفاده کمتری نیز از منابع دارد.

فریمورک Symfony

Symfony

 

فریمورک symfony  با الهام گرفتن از فریمورک های تجاری جاوا به یکی از پرقدرت ترن فریمورک php که توی شرکت هایی بزرگ همچون :PIWIK,OROCRM,Laravel,eZ Publish,Yahoo استفاده شده  است ، تا جایی که فریمورک قدرتمندی مثل لاراول و zend در بعضی از بخش های خود از سیمفونی استفاده کرده اند. و همچنین سیستم های مدیریت محتوای بی نظیری همچون Drupal  و  php bb و eZ Publish نیز با سیمفونی نوشته شده است.

همچنین معرفی فریمورک های css را در بایت لرن بخوانید

فریمورک Yii

Yii

فریم ورک yii به عنوان یک فریم ورک اپ سورس(متن باز) از سال ۲۰۰۸ شروع به کار کرد و تا الان (۲۰۱۷) توانسته است نظر بسیاری از توسعه دهندگان وب و برنامه نویسان php ر ا به خود جلب کند.

Yii در نسخه های مختلفی عرضه شده و به منظور پروژه های مختلفی بالخصوص تجارت الکترونیک مورد استفاده قرار میگیرد.
آخرین نسخه yii با نام yii۲.۰ منتشر و قابل استفاده است.
طبق ادعای سازندگان yii می توان yii را یک فریم ورک قدرتمند در عین حال ساده و قابل گسترش توصیف کرد که تا حدی این ادعا صحیح می باشد.

فریمورک CodeIgniter

CodeIgniter

codeigniter یک فریم ورک رایگان و قوی پی اچ پی ( PHP Framework) و منبع باز (open source) است .
این فریم ورک جهت ایجاد سریع اپلیکیشن های وب ساخته شده و بر اساس معماری MVC طراحی و پیاده سازی شده است.
کدایگنیتر با استفاده از کتابخانه های خود، کار توسعه اپلیکیشن ها را بسیار سریع کرده است و به دلیل انعطاف بسیاری که دارد مورد توجه بسیاری از توسعه دهندگان وب قرار گرفته است.
این فریم ورک برای برنامه نویسانی که قصد استفاده از یک اپلیکیشن قوی همراه با امکانات کامل و ساده دارند، و همچنین بتوانند به راحتی آنرا توسعه دهندد، مناسب است.

فریمورک CakePHP

CakePHP

کیک پی اچ پی سال 2005 توسط یک برنامه نویس لهستانی بنام Michal Tatarynowicz آغاز شد که هدف اصلی آن یک چهارچوب کاربردی و سریع در پی اچ پی بود که پس از آن برنامه نویسان دیگری توانستند برای بهبود این پروژه کمک کنند و در سال 2006 نیز اولین نسخه از آن منتشر شد.

CAKE یک FRAMEWORK با قابلیت گسترش سریع برای  پی اچ پی است که از الگوهای عمومی برنامه مانند frot controller , active record ,… و براساس  معماری.
model, view, controller) MVC) ایجاد شده  است که هم باعث قدرتمند سازی نرم افزار و هم به آسانی قابل درک است.cakephp تحت لیسانس MIT بصورت کاملا رایگان عرضه می شود و در صورت تمایل می توانید برای ارتقا کیفی این نرم افزار در سایت رسمی کیک کمک مالی کنید .فریم ورک کیک پی اچ پی ساختار بنیادی برای برنامه نویسان  ایجاد کرده است که براحتی بتوانند بدون کاهش انعطاف پذیری برنامه های کاربردی وب را ایجاد نمایند.

همچنین لیست کد های Css را در بایت لرن بخوانید

فریمورک Zend

Zend

Zend Framework یک فریم ورک متن باز است که برای توسعه نرم افزارهای تحت وب و سرویس های تحت PHP 5 مورد استفاده قرار می گیرد. Zend Framework 2 بطور ۱۰۰% از کدهای شیء گرا استفاده می نماید. Zend Framework 2 نسخه تکمیل شده Framework 1  می باشد که بیش از پانزده میلیون دانلود داشته است. البته به این نکته نیز باید اشاره کنیم که ZF2 کاملا از ZF1 پشتیبانی نمی نماید و دلیل آن استفاده از PHP 3.5 می باشد.

فریمورک Slim

Slim

Slim یکی از کوچک‌ترین فریم‌ورک‌های زبان php است. اسلیم به خوبی با اصول برنامه‌نویسی مدرن سازگار است و هرچند کتابخانه‌های محدودی را در خود جای داده است، امکان استفاده از کتابخانه‌های مدرن و پیشرفته در برنامه‌نویسی با آن فراهم است.
سرعت اجرای برنامه‌های توسعه‌یافته با فریم‌ورک اسلیم زیاد و قابل توجه است.
استفاده از این فریم‌ورک در طراحی سایت‌های شخصی، سایت‌های کوچک و متوسط قابل توجیه است.

فریمورک FuelPHP

FuelPHP

FuelPHP یک فریم ورک MVC برای پی اچ پی میباشد که ویژگی این فریم ورک نسبت به دیگر فریم ورک های PHP حجم بسیار کم و سبک بودن آن، سینکس خیلی خوب و کامل بودن آن است. حجم FuelPHP همراه با documentation یا راهنمای آن، حدود 9 مگابایت است و بدون documentation حدود 5.5 مگابایت، در حالی میانگین حجم دیگر فریم ورک های حدود 25 مگابایت میباشد. این فریم ورک هر آنچه را که برای طراحی و راه اندازی یک وب سایت با پی اچ پی نیاز باشد دارا است، تصویر زیر لیست کامل کلاس های FuelPHP میباشد.

همچنین لیست تمام تگ های HTML را در بایت لرن بخوانید


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
تمامی حقوق مطالب این سایت متعلق به گردانندگان آن است

Valid HTML 4.01!