بایت لرن

آموزشهای برنامه نویسی ، امنیت و شبکه ،ترفند های کم یاب ، سورس کد ، طراحی وب ، اپلیکشن ، انجام پروژه های دانشجویی رایگان

اشتباهات مرسوم در سئو

seo

اشتباهات مرسوم در سئو

سئو یکی از پیچیده ترین موضوعاتی هست که در دنیای وب وجود داره ، افرادی که در زمینه تولید محتوا و بهینه سازی متور های جستجو تخصص دارند این سخن رو به خوبی درک میکنند ، توسعه دهنده ها و طراح ها برای بهره وری بیشتر نیز برای کار هاشون این افراد رو استخدام میکنند ، تا بتوانند به  بهترین شکل وبسایتشان را بهینه سازی کنند .

 با این حال از آنجایی که همیشه ممکن است اشتباهاتی به وجود بیاد ، در دنیای سئو نیز همچین اشتباهاتی رخ میده ، اما به عنوان یک طراح وب گاهی اوقات تصمیماتی گرفته میشه که با اعمال اون سازگاری متور های جستجو با اون کم  میشه ، این به این معنی هست که وب سایت شما آسیب دیده و نیاز داره خطا یابی بشه .

 برای مطالعه کامل مقاله در ادامه با بایت لرن همراه باشید

رفع مشکل خطا های سئو با استفاده از طراحی وب :

بازار تبلیغات در متورهای جستجوگر گرم هست ، آن ها به صورت پیش فرض در بالا ترین رتبه های متور های جستجو وجود دارند ، اما گوگل به تازگی سعی داره تا این نرخ را کاهش بدهد و به وب سایت های که واقعا خوب هستند بیشت توجه کنه ، اما برای این کار نیاز است که یک سری کار به خوبی انجام بشه  ، در این قسمت سعی داریم تا لیستی از اشتباهات رو برسی کنیم که باعث میشوند تا وب سایت شما با مشکلات رنکینگ یا همان رده بندی مواجه بشه .

 

المان های غیر واکنش گرا  :

در حال حاظر دنیا بر اساس دسته بندی  وب سایت های سازگار با موبایل  جلو میره این به این معنی هست که شما برای موفقیت قطعا نیاز دارید که وب سایتتون رو با موبایل سازگار کنید ، البته این به این معنی نیست که وب سایت دسکتاپی رو به طور کلی رها کنید ، اما باید نگاه عمیقی به سمت موبایل داشته باشید ، بهتر است وب سایت خود را در موبایل خود و چند نفر  از دوستان باز کنید و با دقیق تمام بخش های وب سایت رو بگردید مطمئن باشید که وب سایت شما با تمام موبایل های مرسوم به خوبی کار میکنه ، اندازه و محل قرار گیری المان ها رو نیز بررسی کنید تا ببینید جای همه چیز به خوبی تایین میشه یا نه .

 

مشکلات استفاده پذیری :

اگر به مشکلات استفاده پذیری فکر کنید متوجه می شویم که بخش بسیار زیادی از دلایل ترک وب سایت به صورت فوری توسط کاربران به این دلیل اتفاق می افته ، گوگل با درک این موضوع ارزش کمی رو به وب سایت شما میده برای استفاده پذیری میتوانیم از قسمت های مختلف وب سایت خود بازدید  کنید و به دقت با اون ها کار کنید ، این کار رو از قسمت فهرست  وب سایت شروع کنید .

 

قابلیت خوانایی کم :

ما میدانیم که امروز اغلب کاربران نگاهی گذرا به صفحات وب ما نگاه می کنند ، حال چالش از اینجا شروع میشه که ما باید در یک نگاه گذرا حداکثر محتوای که لازم هست را به سادگی در اختیار کاربران قرار بدیم ، یکی از تکنیک ها برای این موضوع بالا بردن سطح بصری متون و نوشته ها است برای اینکه بالاترین نرخ از قابلیت خوانایی رو به کاربراتون بدید نیاز هست که قواعد زیر رو در نظر بگیرید :

  1-  متن با پس زمینه خود باید کنتراست بالای داشته باشد ( برای مثال رنگ متن سیاه روی پس زمینه سفید ) 

  2- کوچیک ترین اندازه فونت شما باید بین 16 تا 18 پیکسل باشه

  3- تعداد کاراکترهای داخل یک خط بین 50 تا 60 کاراکتر باشه

  4- هر پاراگراف بیشتر از 3 الا 4 خط نباشه

  5- تصاویر و لیست ها باید بخشی از محتوا رو شامل خودش کنه

  6- سربرگ ها و عناوین مناسب قرار بگیرد

 

پاپ اپ های بد :

همه ما از پاپ اپ های مزاحم و نا مربوط متنفریم ، گوگل این موضوع رو برای وب سایت های موبایلی خیلی بد تلقی مکینه ، اگر مجبورید که از پاپ اپ ها استفاده کنید آن ها رو در حداقل میزان اندازه قرار بدید ، منظور اینه که اون ها رو کوچیک نگه دارید تا همه بتوانند بدون مزاحمت آن را مشاهده کنند .

 

تصاویر حجیم :

گوگل به وب سایت های که سریع بارگزاری بشوند پاداش میدهد ، منظور ما از این سرعت وب سایتی هست که زیر سه ثانیه بارگزاری بشه ، در حالی که کارهای بسیار زیادی وجود داره که با استفاده از آن توسعه دهنده ها میتوانند به این سرعت و این تایم لود  برسند . اما تصاویر بخش بزرگی از این روند رو به خودشون اختصاص میدهند ،  تصاویر میتوانند نقش بالای در کارایی وسئو داشته باشند . مطمئن باشید قبل از استفاده از هر تصویر تا جای ممکن اون عکس رو بهینه سازی و فشرده سازی کنید .

 

متن در داخل تصویر :

دو دلیل برای اینکه چرا متن داخل تصویر میتونه برای سئو بد باشه وجود داره .

 اولین مورد مربوط به قابلیت خوانایی میشه ، اگه متن در یک تصویر قرار بگیره زمانی مشکل آفرین میشه که کنتراست یا اختلاف رنگی بین متن و پس زمینه کم باشه ، حالا این موضوع میتونه توی موبایل و دسکتاپ خروجی های متفاوتی داشته باشه ، با این حال استفاده کردن از این متون ممکن است کار چندان درستی نباشه .

مشکل بعدی که امکان داره به وجود بیاد ناتوانی ربات های گوگل در تشخیص بعضی از اون هاست ، شما باید از فیلد های سفارشی مخصوص برای اینکار استفاده کنید ، البته این موضوع باز هم ممکن هست گوگل رو به اشتباه بندازه .

 

اجتناب از علامت های اعتماد :

بعضی مواقع کاربران و حتی گوگل توجه بسیار زیادی به علامت های اعتماد در وب سایت میکنند ، علامت های اعتماد یک سری از علامت های هستند که توسط یک شرکت به وب سایت ارائه میشه که در صحت و اعتبار کاربران رو مطمئن کنه  ، علامت های اعتماد ممکن است برای سایت های مختلف تجاری متفاوت باشه مثلا برای گواهینامه SLL ، بانک های مختلف ، سرویس های انتی ویروس وغیره .

 

حال که چند مورد از اشتباهات رایج در دنیای سئو که از طریق طراحی وب به وجود میاد رو متوجه شدید به نظر میرسه که نوبت اون رسیده تا قدم های برای بهتر کردن کارایی و بهینه سازی وب سایت به جلو بردارید.

با تشکر از شما دوستان  میتونید با عضویت در کانال تلگرامی ما  از مطالب جدید بهره ببرید . آدرس کانال در زیر :

@bytelearn

 


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
تمامی حقوق مطالب این سایت متعلق به گردانندگان آن است

Valid HTML 4.01!